Welcome!

"Beauty in things exists merely in the mind which contemplates them." (David Hume's Essays)

Ramble: Cum am reusit sa ma prajesc...

Sursa fotografie: http://www.ipedia.ro/energia-solara-1115

   Cred ca poza este destul de sugestiva pentru ce urmeaza sa scriu.Soarele arde! Nu e o descoperiere pentru mine, avand in vedere tenul meu extrem de alb, in fiecare an ma ard, dar ca anul acesta nu a fost nici unul!
   Foarte pe scurt...duminica la 4:30 am trezirea, 5:10 plecarea spre baltile de la Zau pentru pescuit, sosire...nu mai stiu exact ora, dar tot prea devreme pentru mine.Pana pe la 11 am, nici urma de soare, caldura doar frig si vant.Eram extrem de imbracata, parca ar fi venit iarna :)) Incetul cu incetul am ma scapat de geaca groasa de iarna, de bluza pe gat, de sal, dar totusi am ramas cu 2 perechi de panataloni pe mine, tricou si un hanorac.
   Am dat si eu vreo ora cu batul in balta (eu nu pescuiesc) dupa care papa time.Ce e cel mai culmea, ca pe la 12 pm, ne-am pus sa mancam, si pana pe la vreo 4 pm, am mai stat si am povestit.Cel mai tare m-a prins soarele pe partea dreapta, partea cu care eram indreptata spre soare in timp ce mancam.Nici nu am simtit caldura la ce vant era...Nu ma asteptam ca in perioada aceasta sa ma arda soarele asa de tare, din pacate umbrela si cremea de soare au ramas acasa :(
   Inca mai sunt rosie si imi este umflata fata, dar cum am fost luni si marti nu se compara.O vecina m-a intrebat daca m-am ars la solar :)) (eu nu am fost niciodata la solar) iar cand am iesit pe strada o doamna mergea inainte si era cu capul intors in spate spre mine, parca era o scena din "Exorcizarea lui Emily Rose" :))
   Nu pot sa imi explic cum de am uitat umbrela de soare acasa...trebuie sa ma apuc sa iau lecitina ca de nu la urmatoarea iesire e posibil sa raman fara piele....:))
   Va rog sa aveti grija de voi cand iesiti la soare, arde extrem de tare!
  Cel mai bun remediu pentru arsuri este:SMANTANA! Nu aceea de la Danone sau de la nu stiu ce firma cumparata de la hipermarket.Este esential sa aiba grasime cat mai multa.Eu m-am dat cu crema dupa plaja Nivea si ceva spray de la Avon, dar nici un efect semnificativ.Smantana m-a ajutat cel mai mult.Am aplicat-o ca si o masca si am stat cu ea pana cand a intrat in piele, pana cand am simtit-o uscata pe piele, apoi iarasi de la capapt.
   Am gasit niste retete naturiste care cred ca va ajuta:

-În cazul arsurilor solare uşoare, folosirea unor leacuri populare este foarte benefică, atenuând imediat durerea şi roşeaţa. Mierea de albine, în amestec cu sirop de lămâie (patru părţi miere şi o parte sirop de lămâie) sau mierea de albine în combinaţie cu lapte (în proporţii egale) se aplică direct pe zona afectată. 
-Este recomandată aplicarea unui strat de iaurt, care se îndepărtează după 15-20 de minute şi se repetă din trei în trei ore.
-Se pot pune şi comprese reci cu lapte diluat (o cană de lapte degresat la un litru de apă) sau cu ceai de muşeţel, mentă, lavandă şi de gălbenele.
-Un unguent eficient pentru calmarea arsurilor solare este cel pe bază de propolis şi de aloe.
-Prepară o soluţie dintr-un pahar cu 200 ml de apă minerală şi din sucul unei jumătăţi de lămâie şi aplică leacul pe pielea afectată de soare cu ajutorul unui tampon de vată, de trei-patru ori pe zi. La un sfert de oră după fiecare tamponare, unge pielea cu ulei de măsline.
-Compresele cu smântână şi cu kefir alină usturimile şi refac pielea arsă de razele ultraviolete. Compresa îmbibată într-o soluţie preparată dintr-o ceaşcă de smântână, una de kefir şi un litru de apă se pune pe zona afectată de arsura solară şi se schimbă de mai multe ori pe zi.

  

10 Colourful Thoughts:

colourful.makeup said...

Imi pare rau sa aud ca te-ai ars...dar macar acum nu o sa mai uiti umbrela sigur:). Vai mi-ai amintit ca si prietenul meu e cu pescuitul si ma cara dupa el si asa ma plictisesc:)

colourful.makeup said...

Am citit ca lamaia nu este buna pt ten ca irita si ca masca, daramite cand este deja iritata nu ii vad rostul.

colourful.makeup said...

Mi-am adus aminte
In schimb de miere, lapte si smantana stiu si eu. Acum multi ani in urma fratele meu fratele meu dupa ce a pescuit dimineata si apoi am mancat, era inainte de ora 11, s-a intins si a adormit si se stie ca atunci si mai tare te arzi intr-un timp mai scurt. Ei, l-am imbalsamat in smantana si astfel a reusit sa doarma pe timp de noapte.

colourful.makeup said...

Saraca de tine:( imi imaginez prin ce ai trecut,si eu am pielea la fel de alba si sensibila...oricum,chiar nu ma asteptam ca pe vremea asta sa te poti bronza :| e clar ca lumea s-a intors cu susu`n jos:))
kisses:*

colourful.makeup said...

Eu nu am incerccat aceasta varianta asa ca nu ma pronunt






http://colourfulbazaar.blogspot.com




________________________________

colourful.makeup said...

Parca e din ce in ce mai ciudata vremea :(






http://colourfulbazaar.blogspot.com




________________________________

colourful.makeup said...

La mine nu e asa grav la pescuit mai ales daca mai sunt si alte persoane.E mai
grav cand suntem numai noi doi si imi spune sa tac ca speriu pestii :))






http://colourfulbazaar.blogspot.com




________________________________

colourful.makeup said...

Din punctul meu de vedere, smantana ajuta mult mai mult decat orice fel de crema
din comert.






http://colourfulbazaar.blogspot.com




________________________________

colourful.makeup said...

Stii, zilele trecute cand practic uram sa ies din casa de frig si urat ce era spuneam la toata lumea ca imi doresc sa ma trezsc si sa fie cod rosu de canicula, sa mor de cald la umbra, numai sa scap o data de frigul asta :)). Chiar te bronzezi si arzi pe vremea asta. Se spune si ca bronzul de primavara tine mai mult ca ala de vara...

colourful.makeup said...

Cred ca extremele nu sunt prea bune, mie nu imi place sa fie nici extrem de frig
dar nici canicula.Cam greu ma multumeste pe mine vremea :))






http://colourfulbazaar.blogspot.com




________________________________

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

up